|
|||
|
Der gælder stort set de samme regler i den mundtlige fremstilling af analyse og fortolkning som i den skriftlige. Men i mundtlig dansk - både i klasseundervisningen og til eksamen - begynder vi altid vores citatoplæsning med en klar angivelse af sidetal/spalte/linie. Det er nødvendigt for at alle kan finde frem til det centrale tekststed så hurtigt som muligt. Men i det skriftlige arbejde virker det klodset og tåbeligt hvis du
starter med at skrive: Angiv i stedet sidetallet til sidst og begynd i stedet hovedsætningen med vigtige informationer. Dog er der følgende forskelle mellem mundtlig eksamen og klasseundervisnigen: Eksamen:
Til eksamen er du alene - I Klassen: Hvis der opnås en
samlet "klasseopmærksomhed" kan indlæringen
sammenlignes med historien om den
blinde og krøblingen der blev fanget i midten af en skovbrand. Det samme gælder for det gode projektarbejde. Copyright Gunnar Mühlmann - Lektor
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||